dus....... - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van wendy hommersom - WaarBenJij.nu dus....... - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van wendy hommersom - WaarBenJij.nu

dus.......

Door: followwendy

Blijf op de hoogte en volg wendy

08 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

dag lieve mensen!:)

hier weer een nieuw verslagje uit engeland.

het is weer even denken wat ik allemaal gedaan heb, ik zou zo veel mogelijk vertellen over wat ik me nog herinner.

de eerste week van augustus is vrij rustig verlopen niet echt veel gebeurd.

de tweede week is Vannessa(oude au pair) samen met haar moeder en 7 jarige broertje naar Oxford gekomen.
ze zijn hier in totaal een week geweest, hebben ook in het huis geslapen en was dus erg gezellig. we zijn toen naar Blenheim palace geweest in woodstock,

mischien leuk voor mensen om te weten is dan Blenheim Palace de geboorte plaats is van Sir Winston Churchill en een cadeau was van koninging Anne gegeven aan John Churchill.het is nu het huis van de 11e Hertog en Hertogin van Marlborough het was heel indrukwekkend omdat er om het paleis 850 hectare tuin zat met prachtige fonteinen en een groot meer.
ook zijn we naar een klein kerkje geweest vlak bij Chiping Norton/ Woodstock waar Winston Churchill begraven ligt.

ook zijn we nog naar een camping geweest voor een dag want caroline's vriendinnen waren daar aan het camperen met al de kinderen, dat was erg leuk!. als afsluiter zijn we aan het eind van de week nog naar het Jamie Oliver restaurant gaan eten.. Jamie was er zelf niet:( maar het eten was heerlijk.

voor de rest hebben John en Caroline mij veel weekende mee genomen om wat meer van de kleine dorpjes en ladschap te zien, daar heb ik ook nog wat foto's van die ik erop zou zetten.
met korfball hebben we niet echt toernooien maar gehad alleen maar trainingen. wel ben ik met het Oxford universiteitsteam mee geweest naar het Cardiff toernooi, Cardiff is de hoofdstad van Wales. en is 3 uur rijden van Oxford af.
Het was echt lache! we moesten tegen alleen maar studenten teams waaronder 1 Nederlands studententeam uit eindhoven. verder hebben we gister een pub quiz gehad, het ging over Ierland dus dat was wel weer gunstig voor mij. maar helaas we waren laatste geworden en hebben daarom de troostprijs gewonnen, en ja hoor daar komt het(tromgeroffel) we hadden een aardappel gewonnen:P
duss...... maargoed wat wil je als de andere teams allemaal uit Ieland kwamen en wij als enigste engelse ertussen zaten..


iedereen nog hartelijk bedankt voor de kaarten en felicitaties voor mijn verjaardag!
hier is mijn verjaardag in iedergeval ook goed geviert!! zondag hadden ze sochtends voor mij ontbijt gemaakt en ik moest op bed blijven liggen want Sean kwam mij vertellen dat er cadeautjes waren en dat ze een cake aan het bakken waren en dat ik dat niet mocht weten:)
ze zijn echt supper lief geweest ik mocht de hele dag niet over werk praten, werken of er zelfs maar aan denken... na de cake zijn caroline en ik met de kinderen naar het park geweest. we hebben daar wat gevoetbalt met de kinderen en zijn daarna naar The Old Bank geweest, dat is een vrij chique restaurant in het centrum van Oxford het leuke is dat in dit restaurant bijna elke dag een jazz band heeft staan die aan het spelen zijn dus dat was erg gezellig.. daar heb ik spagetti met bruine crab en pepers op, ik had het nog nooit gegeten maar ik kan je vertellen het was erg lekker. na dat hadden we nog een klein chocolade toetje waar ze van het restaurant een kaarsje hadden ingedaan en al zingend het kwamen brengen. een beetje voor lul in een vol restaurant maar wel lief, Caroline had dat geregelt en wat ik dus niet wist was dat caroline hun van tevoren gebelt had om te vertellen dat ik jarig was...

ook heb ik nog een paar cadeautjes gekregen van de familie, ik heb een tas gehad een sjaal, muts, ketting en een armband.
al met al was het dus een geslaagt weekend!.

vanaf nu nog maar 4 weken en dan vlieg ik al weer terug naar Nederland en is mijn leven hier als au pair voorbij... ik kijk er erg naar uit om naar huis te gaan en iedereen weer te zien maar aan de andere kant vind ik het ook weer jammer om hier weg te gaan, ik heb tenslotte toch een jaar met deze familie gewoont.

ik zal er nog wat foto's opzetten en hoor voor dat ik ga nog een verslagje te kunnen schrijven!

Groetjes!!

  • 09 September 2011 - 07:40

    Oma En Cees:

    Harstikke goed verslag , jij kunt rustig zeggen , ik heb een heel goed jaar gehad , veel ervaring opgedaan en ook nog op een gezellige manier.
    Nu nog even doorgaan en dan weer hard werken in Nederland ha - ha !!
    Groetjes uit de wereld-stad Wageningen , Oma en Cees

  • 09 September 2011 - 08:49

    Ed Rettekettet:

    Hey Gwendolynn, nice pictures and a lovely story! I can see your still enjoying yourself over there.. just a month away from returning ;) hope it will be a smashing month.. See ye when yer back in NL!!!
    greetsy greetsy

    Edjeuh!!!!

  • 09 September 2011 - 09:26

    Suus:

    hey zus

    wauw!!! leuke foto man
    je heb je zekker vermaakt het jaar :)
    nog effe vol houden en dan zit het er op , dikke kus suus

  • 11 September 2011 - 10:40

    Wilma:

    Hoi Wen, wat gaat het snel he? Alweer bijna een jaar zit erop. Hoe gaat het nu verder met de familie? Krijgen ze nu weer een nieuwe aupair? Wanneer kom je precies terug in Nederland? Ik hoor nog wel van je.

  • 13 September 2011 - 15:18

    Willemien:

    Tja Catootje, aan alles komt een eind! Maar elk einde heeft een nieuw begin!! Misschien kun je nog weer als au-pair naar Australie of Japan Of Nieuw-Zeeland of China of...............! Tot 1 oktober op Schiphol!!!!

  • 24 September 2011 - 07:55

    Suus:

    nog 7 day to go

  • 29 September 2011 - 15:59

    Suus:

    2 dagen nog effe lekker genieten

  • 01 Oktober 2011 - 15:30

    Willemien:

    En toen was je weer thuis!!!!! Fijn dat je weer in de buurt bent. Hopelijk gaat het hier ook weer lukken!! Zet hem op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Oxford

discover ireland

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2011

the end...

08 September 2011

dus.......

27 Juli 2011

london. musicals, nederland, korfballen

25 Juni 2011

Milton Keynes, wishingwell, family visit

28 Mei 2011

cultureel weekje
wendy

Actief sinds 26 Aug. 2010
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 41904

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2010 - 01 November 2011

discover ireland

18 Maart 2011 - 31 Oktober 2011

welcome to england!

Landen bezocht: